آخرین اخبار
کد مطلب: 73230
قمار جوانان با گاو ها از سر بيکاري!
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1431

به گزارش سلام لردگان  به نقل از«پايگاه اطلاع رساني خبرنگاراجتماعي»، به تازگي در برخي شهرستان‌هاي شمالي کشور سود‌جويان براي کسب درآمد به شگرد تازه‌اي روي آورده‌اند که جز قمار بازي و کسب پول نامشروع نام ديگري نمي‌توان برآن نهاد. دراين روش که قرباني اصلي آن گاوها هستند، افراد داراي گاو يا صاحبان گله با راه‌اندازي مسابقاتي با عنوان «مبارزه گاوها» دو گاو بزرگ و قدرتمند را به جان يکديگر انداخته و براي گاوهاي برنده شرط‌بندي مي‌کنند.

*گيلان و مازندران محفل گاوبازها

اين بازي خطرناک در شهرستان‌هاي استان گيلان و مازندران و به ويژه در محله شهرستاني، محله سنگر گيلان اجرا مي‌شود و در آن افرادي که صاحب گاوهاي قوي و قدرتمند هستند، گاوهاي خود را وارد ميدان مسابقه مي‌کنند و دراين مسابقه خطرناک دو گاو به جان هم افتاده و در نهايت يکي از آنها از پاي در مي‌آيد.

اين درحالي است که در بيشتر موارد گاوها تا مرز مرگ پيش رفته و آنچنان زخمي و ناتوان مي‌شوند که صاحبان آنها از نگهداري گاوشان صرف‌نظر مي‌کنند.

*مزارع، محفل مناسبي براي گاو بازها!

مزارع خالي و زمين‌هاي باير محفل گاوبازها براي انجام اين مسابقات است که هر ساله بعد از فصل درو انجام مي‌شود. در اين بازي خطرناک براي گاوهاي قدرتمند و پيروز ميدان از ?? تا ??? هزار تومان شرط‌بندي مي‌شود و گاوي که برنده ميدان باشد، ارزش و قيمتش بالاتر مي‌رود.

دراين ماجرا مردم واهالي محل با اشتياق خاصي دور هم جمع مي‌شوند و به شيوه مسابقات گاو بازي در کشورهاي غربي دور تا دور ميدان حلقه زده و ضمن تشويق گاوها، با سوت و کف قيمت‌هاي پيشنهادي خود را براي گاو برنده به صاحب آن اعلام مي‌کنند.

*دوپينگ گاوها با مواد مخدر!

يکي از شاهدان عيني اين مسابقات با بيان اينکه صاحبان گاوها براي قدرتمند شدن آنها از مواد مخدر و تزريق مواد به حيوانات استفاده مي‌کنند به «پايگاه اطلاع رساني خبرنگار اجتماعي» مي‌گويد: براي پرورش و قدرتمند شدن اين گاوها و پيروز شدن در مسابقه صاحبان آنها ازترياک، حشيش و هروئين استفاده مي‌کنند. به گفته علي پوردهقان اين اقدام در شرايطي صورت مي‌گيرد که گاوها براي مدت کوتاهي تنها در زمان مسابقه از وضعيت خوبي برخوردارند و بعد از مدتي به تدريج دچار ضعف شده و از بين مي‌روند.

برگزاري مسابقات گاوها در شرايطي صورت مي‌گيرد که بنابر ادعاي اهالي محل برگزارکنندگان اين مسابقات براي اجراي برنامه خود با پاسگاه‌هاي محل هماهنگ مي‌کنند و براي اين برنامه مبالغي را به عنوان رشوه به برخي ماموران مي‌دهند!

*از بيکاري تا گاو بازي!

اما محمد درخشان، کارشناس اجتماعي درباره دلايل گرايش جوانان ساکن استان‌هاي شمالي به اين شيوه از تفريح به «پايگاه اطلاع رساني خبرنگار اجتماعي» مي گويد: طبق آمار رسمي نرخ بيکاري دراستان گيلان بيش از ?? درصد از نرخ متوسط بيکاري در کشور بيشتر است.

 

اين کارشناس اجتماعي مي افزايد: در شهرهاي شمالي جوانان بيکار براي پر کردن اوقات خود و فرار از بيکاري به اينگونه مسابقات گرايش پيدا مي‌کنند. به گفته درخشان تنها راه حل اساسي براي مقابله با گرايش جوانان به انجام اينگونه از فعاليت‌ها، ايجاد فضاي کسب و کار و بهره‌وري بهتر از ظرفيت‌هاي موجود در استان‌هاي گيلان و مازندران است./

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس